Dionneopreis.reismee.nl

Sandboarden!

Ik heb het weer zo druk gehad met leuke dingen doen

Wink
, dat ik eerder geen tijd heb gehad om jullie op de hoogte te houden! Het gaat hier super goed! Ik moet zeggen dat het vrijwilligerswerk wel op een laag pitje staat. Er is daar heel weinig te doen voor mij en deze week zijn ze gesloten omdat er nieuwe kinderen komen en de oude weggaan. Dat schiet dusvoor mij weer echt niet op, dus heb besloten dat ik mijn tijd liever besteed aan het reizen door Nicaragua dan me daar steeds nutteloos voelen.

Vorige week maandag ben ik met 2 Nederlandse meiden die ook bij Carita Feliz (vrijwilligerswerk) werken naar Zumba geweest. En dat was top!! Leraar die zo gay is als wat, maar heel goed kan dansen. Daar waren nog meer fanatieke Nederlanders te vinden dus was super gezellig. Samen met Yvonne (uit Alkmaar) ben ik vorig week dan ook elke dag naar Zumba geweest! Very proud haha.. Verder nog een dagje gaan zwemmen in een hotel hier, want in het meer hierzit het volmet parasieten dus dat is beter van niet.

Vrijdag ben ik met een Zwitsers meisje naar Leon gegaan voor het weekend. Is ongeveer 2,5 met de bus. Ik ben wel blij dat ik dit nog kan navertellen, want de reis overleven valt niet mee. Die mensen hier kunnen echt niet rijden!! Op een 1-baans weg gaan ze proberen 4 auto's in te halen met 1 km harder per uur dan zij, terwijl er 3 vrachtwagens onze kant op komen. Verschrikkelijk!!! Ik vroeg de chaffeur nog beleefd in mijn beste spaans of hij alsjeblieft niet meer in wilde halen maar hij vond dat nogal grappig en zei dat ik maar gewoon mijn handen voor mijn ogen moest doen. THNX! Maar goed, eenmaal ´veilig´ aangekomen in Leon, vond ik de stad eerst helemaal niks. Overal vuilnis op straat (wat hier in Nicaragua overal wel erg is) en ik voelde de vibe nog niet helemaal. Tot ik 's avonds met een heerlijke piña colada op Daddy Yankee stond te dansen. Mijn dag was weer goed! We sliepen in een gezellig hostel, en jawel, weer bomvol Nederlanders. Zo weinig als ik er in Costa Rica zag, zoveel zitten er hier! We hadden bij een ander hostel gereserveerd om zaterdagochtend (om 8 uur...) te gaan vulkaanboarden. Op zich een prima tijd aangezien het hier al vroeg 35 graden is, maar een minder goed idee als je de avond van te voren op stap bent geweest. Voor mij was het nog niet zo'n probleem, ik had rustig aan gedaan met de cocktailtjes, maar voor mijn Zwitserse medereiziger was het toch wat zwaarder. Ze had beloofd een wekker te zetten, maar was dat 's nachts helemaal vergeten en ze snapte echt niet waarom... Pff! Gelukkig werd ik door alle herrie op straat om 7.20 wakker dus wewaren nog net op tijd. Eerst gingen we met een zo'n soort vrachtwagen waar iedereen dan achter in de bak zit, naar Cerro Negro (vulkaan van 675 meter). Is ongeveer een uurtje rijden over een niet zo´n hele fijne weg en daarna kwamen we aan bij de vulkaan. Helaas moet je om naar beneden te kunnen boarden eerst omhoog klimmen, dus we moesten met board en rugzak de berg op. Hoewel ik er in het begin heel veel zin in had, dacht ik daar na zo'n 10 minuten toch wat anders over. Er zijn geen paden om omhoog te klimmen dus je moet via rotsen en kleine steentjes die steeds wegglijden. Maar gelukkig, na een uur klimmen was ik dan toch echt boven. En wat een uitzicht!!! De vulkaan is nog actief, dus je zag op sommige plaatsen rook tussen de stenen uitkomen. Er was wel een risico dat de vulkaan uit zo barsten, maar de gids stelde ons gerust dat ze ons dan waarschijnlijk wel zouden komen redden... Ik was als 3e aan de beurt om naar beneden te gaan. Als je daar staat en je ziet onze oranje bus de grootte hebben van een speelgoedautootje komen er toch wel even wat kriebels in je buik! Maar goed, of je wil of niet, je moet toch naar beneden haha.. Je krijgt instructies hoe je moet remmen en sturen en dan hopen dat alles goed gaat. Je gaat zittend van de berg af, dus er kan niet zo heel veel gebeuren als je de instructies opvolgt (op wat schaafwonden, bebloede gezichten en een gebroken arm of been na). Onderaan stond onze chaffeur om te meten hoe hard we gingen op het eind.In ongeveer 30 seconden ben je weer beneden.Op het steilste stuk, wat in het midden is, is de hoek 41 graden. Ik ben gelukkig niet van mijn board afgevallen en ging 47 km per uur! Hoewel ik niet de snelste was (wat ik ook zeker nietverwacht had), was ik gelukkig ook niet de langzaamste (die ging 20 km p/u)! Ik was 6e van de 13 dus dat viel me weer alles mee haha.. Daarna weer een uurtje terug moeten rijden, maar daar werden we getrakteerd op een heerlijk koud biertje en een koekje! En dat was nog niet alles, in het hostel stonden 2 mojitos pp te wachten op ons! Daar nog wat uurtjes doorgebracht en toen terug gegaan naar ons hostel. Wij hadden een zwembad dus daar nog even liggen bakken. Moest weer wat energie opladen voor de zaterdagavond!

Zondag moest ik eigenlijkalleen terug naar Granada want het Zwitserse meisje bleef daar. Ik had zaterdagavond een paar gezellige mannen leren kennen die zondag ook richting Managua moesten, dus samen met hun de bus gepakt. Altijd gezelliger dan alleen! Deze keer zaten we in een chickenbus (en ja, je voelt je als een opgefrottekip als je daarin zit), die niet de capaciteit had om anderenin te halen, dus ik was heel gelukkig! Zij bleven in Managua en ik moest vanuit daar nog door naar Granada. 's Avonds gezellig bijgekletst met mijn familie hier en toen maar wat slaap ingehaald...

Maandagochtend ben ik samen met Yvonne terug gegaan naar San Juan del Sur. We hadden een paar tips gekregen over een heel mooi zwembad daar, dat uitkijkt over de zee, omdat het een stuk hoger ligt in de stad. Ik was daar vorige keer niet geweest en zij ook niet, dus besloten om toch maar terug te gaan. Het waren haar laatste dagen hier voordat ze terug vloog naar NL dus we wilden nog even wat leuks doen! Heerlijk gezwommen daar en super mooie foto's gemaakt (die volgen nog!). We bleven maar 1 nachtje, dus hebben dinsdag nog even op het strand gelegen en zijn rond half 3 terug gegaan richting Granada. Je weet nooit wanneer die bussen hier rijden, dus we wilden niet te laat gaan omdat het beter is om voor het donker terug te zijn. 's Avonds nog even naar Zumba geweest en daarna heb ik nog met een paar andere Nederlanders een film gekeken in een hotel/club hier. De eigenaar is Nederlands dus je kunt daar gewoon lekker filmpjes kijken met Nederlandse ondertiteling als je wil.. Top!

Gister ben ik nog met Yvonne naar Masaya geweest omdat we vorige keer niet geslaagd waren voor alle souveniers. Lekker geshopt daar en voor de verandering weer overheerlijke smoothies gedronken (zit eraan te denken een smoothiecafe te openen in Eindhoven.. Gat in de markt!). ´s Avonds nog samen uiteten geweest want het was haar laatste dagje.

Het is vandaag donderdag wasdag, dus ik ben lekker actief geweest... Het was maar een klein wasje, maar ik was er toch wel 2,5 uur mee bezig... Mis de wasmachine! Zometeen gaat mijn zus hier mijn haar verven. Had speciaal van te voren verf meegenomen omdat ik dacht dat ik daar wel behoefte aan zou hebben na een tijdje. Dus ik zal er weer top uitzien over 2 weekjes!

Tot snel!!!

Liefs en een dikke kus!

Reacties

Reacties

Stefanie

Hi nichtje,

Wat een leuk verhaal weer!! Je maakt wel wat mee daar :). Ben super beniewd naar alle verhalen!

Tot snel,
xx

Stefanie

Oeps... verhalen = foto's :) Het is nog vroeg in NL...

papa en mama

Fijn dat het zo goed gaat. Wel een beetje jammer dat je bij het vrijwilligersproject niet zoveel kunt doen. We willen straks wel een zumba-demonstratie zien.
Dikke kus

Kim

Wederom top om je verhaal te lezen..
Ghehe.. Enn de haarverf komt dus toch nog van pas :D
Nog een weekje chickieeee!!!
Geniet er nog even van en alvast een goeie reis terug naar NL!!!! Al wil jij daar nog helemaal niet aan denken, maar wij wel hoor :D

DIKKE KUS

suus

hey wijffie!

Ook wij hebben regelmatig in een deuk gelegen over die verhalen van jou!

Als je dit alles niet onthoud tot aan het bejaardentehuis weet ik het ook niet meer;-)

hopelijk ben je er bij in zeeland? dan komen we de dagen wel door met die avonturen van jou!

'k zal blij zijn je weer te zien.
Hopelijk bevalt de grote appel ook. Enneh...op naar het dolfinarium zou ik zeggen...

Xxx je jongste tante

jac en monique

hee lieve schat,

Ik hoop dat je dit nog leest voordat je weer naar nederland komt (je foto begint te verweren)
Dionne er komt een leeg vliegtuig jou kant op voor al die kadootjes die je gekocht hebt voor iedereen.,
de krokodil en de koe kan ook mee ,want tastbare
dingen zijn ook belangrijk na je avontuur.
Tot snel dikke kus van xxxxx je slimste tante

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active