Dionneopreis.reismee.nl

On the road!

Jullie hebben even geduld moeten hebben, maar hier ben ik weer!

Vorige week heb ik mijn laatste week les gehad in Samara. Super jammer!! Begon me toch wel een beetje thuis te voelen daar en dan moet je weer weg. Maar goed, dat hoort erbij! Heb vooral veel tijd doorgebracht op het strand en aan/op/onder de bar. Donderdag was het weer Ladiesnight en vrijdag reggaenight. Me gusta mucho! Hoewel we op vrijdag weer examen hadden en ik ook mijn diploma uitreiking had, hebben we toch een zeer goeie fiesta gehad donderdag! Maar zo geweldig als de Ladiesnight was, zo zuur was de vrijdagochtend. Ik had me verslapen na een nacht van 3 uurtjes en kwam om kwart over 8 (valt nog mee) de school binnen gerend. Na een uurtje les hadden we examen. Toen ik buiten in de tuin ging zitten om mijn examen te maken, zag ik dat ik niet de enige was die het behoorlijk zwaar had. Overal lagen mensen in hangmatten te slapen met hun examen op hun gezicht en hier en daar stond iemand over te geven in de bosjes... NICE. Deze keer had ik dan ook geen 9,8 voor mijn examen.. Maar wel geslaagd! Dat was uiteraard weer reden voor een feestje! Dus vrijdagavond de hele nacht gedanst op reggae

Laughing
.Zaterdag eindelijk een keertje uitgeslapen en genoten van het laatste weekend in Samara. Met wat maten van school besloten we naar een strand verderop te lopen. Het zou een paradijsje moeten zijn! Op school zeiden ze dat het zo'n 20 min lopen is, dus we besloten dat te doen met zo'n 32 graden. Helaas zijn de tico's en tica's hier niet te vertrouwen en vertellen ze liever iets wat helemaal nergens op slaat en wat wij graag willen horen, in plaats van de waarheid. Zo ook toen wij een aantal dagen eerder de weg vroegen aan iemand op straat. Je krijgt dan een soort antwoord als: 'bij de supermarkt 200 meter naar links, dan bij de 3e aap rechts en als er een kokosnoot van de 2e palmboom naast het roze huis valt nog 50 meter rechtdoor'. Heb je heeeeleeemaal niks aan dus. Maar goed, na een uur en een kwartier lopen kwamen we eindelijk aan op het strand. En het was zo'n tegenvaller! Het was wel mooi, maar lang niet zo mooi als het strand van Samara... Balen! Ik heb heerlijk een uurtje wat slaap ingehaald en toen zijn we terug gelopen. 's Avonds weer op stap geweest, maar om half 1 waren we er toch wel echt klaar mee allemaal. Zondag nog een dagje doorgebracht op ons eigen strand en 's avonds had ik mijn ticafamilie meegenomen uiteten om ze te bedanken en gewoon voor de gezelligheid! 's Avonds wilde iedereen nog een afscheidsborrel drinken dus die kon ik natuurlijk niet afslaan. Van een meisje uit Oostenrijk kreeg ik een zakje van maggi met een mix voor gallo pinto, zodat ik die thuis ook nog kan maken omdat ik het zo lekker vind... Haha, heel lief! Was een super gezellige avond en hadden nog een keigekke Amerikaanse jongen ontmoet die alleen maar op alles 'awesome!!!' kon zeggen. Onze vooroordelen over Amerikanen zijn dus door deze gast geheel bevestigd.

Maandagochtend had ik om 4.30 de bus naar San Jose. Daar had ik gelukkig meteen aansluiting met de bus naar Manuel Antonio, waar ik rond 14 uur was. Had van tevoren een hostel geboekt, wat er echt super mooi uitzag. Een groot terras met overal hangmatten en uitzicht over de Stille oceaan. Daar ontmoette ik een jongen en 3 meisjes uit de VS en een jongen uit Zweden waar ik de volgende dag mee naar het nationaal park ging en eindelijk aapjes, luiaards (zoals die uit Ice age haha) en andere dieren van dichtbij heb gezien! ' s Avonds lekker uiteten geweest en woensdagochtend had ik om half 8 weer de bus naar San Jose. Daar moest ik een uurtje wachten en had toen de bus naar Puerto Viejo, aan de caribische kust. Hier is het echte reggaesfeertje en ik hoor dan ook niet alleen Bob Marley overal, ik zie er dagelijks ook zo'n 50 van lopen. Maar ik hou ervan! Vind het super leuk hier, al begon het woensdag helaas niet al te best. Ik had hier niks gereserveerd, maar had wel een hostel gezien in de Lonely Planet dat er super goed uitzag. Toen ik aankwam met de bus, was er een tico die me wilde helpen met mijn koffers en zei dat hij een heel goed hotel wist. Ik heb het daar niet zo op, maar dacht ik zal toch eens kijken. Hij werkte voor dat hotel en het bleek echt een super mooi bungalowparkje te zijn waar ik mijn eigen bungalowtje met badkamer en terras met hangmat had! En het was maar 15 dollar per nacht. Ik was dus helemaal gelukkig! Heb toen een rondje door het stadje hier gelopen met hem en we hadden wat vodka gehaald in de supermarkt. Ik was 's avonds helemaal kapot, dus had geen kracht om op stap te gaan. We hebben toen op mijn terrasje domino gespeeld haha, maar dat bleek achteraf toch niet zo'n goed idee. Deze tico was niet zo aardig als hij leek en werd heel vervelend. Met heel wat moeite heb ik hem weg weten te krijgen en heb toen alles op slot gedaan. Op zo'n moment is het toch wel vervelend dat je alleen bent.. Heb toen niet zo heel rustig geslapen en het leek me beter om de volgende dag alsnog naar dat hostel te gaan om te kijken of ze plek hadden. En thank god, dat hadden ze! Heb meteen mijn spullen oververhuisd en slaap nu met 3 anderen op een kamer. Voelde me zoveel beter!! Met wat mensen hier uiteten geweest en toen alweer... slapen! Na een aantal dagen zonder kroeg begin ik toch al wat ontwenningsverschijnselen te vertonen, dus ga vanavond maar eens heerlijk cocktailtje drinken!

Tot snel weer!!

Besos!

Reacties

Reacties

Thea

hoi Dionne
Wat een prachtige verhalen spannend en veel humor
en zo echt Dionne geweldig .
Geniet nog maar lekker .
groetjes Thea

Pap en Mam

Alweer zo'n mooi verhaal, gelukkig veilig in het hostel.
Vandaag weer een lange reis naar Nigaragua.
We horen het wel als je bent aangekomen, nu begint gelukkig het ECHTE.... werken.
Voorzichtig en tot snel.

Pap en Mam

jac en monique

Heee schatteke
Wat een buikpijn weer van het lachen om je verhaal.
Maar doe wel voorzichtig anders kom ik hoor.
Ik zou trouwens geen enkel examen meer doen zonder drank wat dat werkt blijkbaar ,ik ga het luke ook geven in de proefwerkweek .
Nu werken (wat balen) maar geniet nog voordat je het weet sta je weer op hollandse bodem.
kus kus jac en monique

Frans en stefanie

Hi Meis,
Wat een leuk verhaal weer! Echt leuk dat je het daar zo naar je zin hebt. Je ziet er ook super goed uit op de foto's! Geniet ervan,
Xx

Kimmieeeh

ZO leuk te lezen dat jij het daar wel zo ongelooflijk naar je zin hebt, echt top! :D
En heel verstandig van je om te verkassen naar een ander hostel in zo'n geval.
Maaruh.. Hebben ze daar toevallig ook POCO LOCO??? haha :P
Have Fun Chickaaaa!!!

Be careful... X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active