Dionneopreis.reismee.nl

Back to the beach! :D

Hola!

Como estan?? Hier gaat het nog steeds goed! Heb 2 weken geleden nog een weekje Spaanse les gehad. Mijn Spaans is dankzij de privelessen weer een stuk beter geworden. Hoewel er maar ongeveer 6 studenten op school zaten, was het toch weer heel gezellig. Veel avondjes geborreld en leuke dingen gedaan! Ik moest helaas nog wat dingen voor de uni doen :s, dus kon niet met alle naschoolse activiteiten mee die week. Wel ben ik die vrijdag naar Isletas de Granada geweest. Super mooie eilandjes hier in Lago de Nicaragua. Heerlijk met een bootje gevaren en daarna op een eilandje liggen bakken. Was super mooi! Beetje jammer dat ik de foto's niet meer heb.. Zoals sommigen van jullie al weten ben ik wat spullen kwijt. Vorige week zaterdag ben ik met 2 andere studenten naar Laguna Apoyo geweest. Een kratermeer heel dicht bij Granada. Omdat we weer eens even actief wilden zijn, besloten we fietsen te huren in plaats van de taxi te nemen. Het was nogal een zware tocht (heb zelfs de blaren op mijn vingers staan) en mijn conditie was uitermate slecht dus ik wilde halverwege al omdraaien haha... Hadden we dat maar gedaan! Toen we bij het meer aankwamen was het prachtig! Helderblauw water en een heel mooi uitzicht. We waren alleen beland bij een lokaal strandje, wat niet helemaal de bedoeling was. Na een uurtje zwemmen besloten we terug te fietsen, omdat we liever na het toeristische gedeelte wilden. Helaas werden we halverwege de weg terug tegengehouden door 3 jongens die toch wel heel graag onze rugzakken wilden hebben. Het was een opgezette val voor ons, want andere jongens op het strand hebben gebeld dat wij eraan zouden komen. Helaas konden we geen andere kant op en zijn we al onze spullen kwijt. Ik ben niet alleen mijn telefoon, maar ook mijn camera, portemonnee, zonnebril en nog wat andere spulletjes kwijt. Gelukkig had ik bijna alle foto's op een usb-stick gezet dus daar ben ik echt heel blij mee. Had er niet aan moeten denken dat ik alles kwijt was geweest. Alle andere spullen zijn natuurlijk vervangbaar, maar zo'n beroving had ik liever niet mee willen maken. Heb vorig weekend veel tijd doorgebracht op het politiebureau. Was niet helemaal hoe ik mijn dagen hier inGranada had voorgesteld..!De politie heeft wonderbaarlijk genoeg wel 2 jongens opgepakt en die zitten nu vast. Onze spullen zijn, zoals verwacht, nergens te vinden, maar dit is in ieder geval rechtvaardigheid! Ze zullen er weinig van leren, maar zijn nu tenminste even een tijdje van de straat. Heb afgelopen dinsdag ook een rechtzaak gehad hier. Dat was toch wel helemaal het toppunt... We hebben eerst 2,5 uur moeten wachten en toen mochten we de zaal in. Dat zag er al wat anders uit dan in NL. Voordat we begonnen vroeg de politie of we wilden liegen onder ede, omdat het beter was om te zeggen dat we allemaal die week weg zouden gaan uit Nicaragua, wat dus niet waar is. De uitspraak is namelijk over 3 weken en ze wilden ons besparen om nog een keer daarheen te moeten komen. Goed bedoeld, maar wel apart. We moesten allemaal ons verhaal doen en dat kon gelukkig hier wel in het Engels (op het bureau moest de hele aangifte in het Spaans). Terwijl wij aan het praten waren lag 1 van de politieagenten te slapen op de tafel en de rechter zat een beetje om zich heen te kijken. Verder kwamen er constant mensen in en uit lopen die er echt totaal niks mee te maken hadden. Weer zo typisch voor hier...! Maar ik kan er wel om lachen. We zijn er nu gelukkig vanaf!

Na de rechtzaak kon ik me eindelijk weer richten op leuke dingen. Ben vorige week begonnen met het vrijwilligerswerk. Dat was in het begin even wennen, omdat er geen begeleiding is en ik niet goed wist wat er van mij verwacht werd. Het is allemaal heel chaotisch en het zijn allemaal kinderen met ernstige problemen thuis (geen of een ouder, misbruik, verslaving). Maar gelukkig bouw je snel een band op met die kinderen, dus werd het gedurende de week al een stuk beter.

Afgelopen weekend ben ik naar San Juan del Sur geweest, een surfplaatsje aan de Indische oceaan. Zooo mooi!! Een prachtige baai met allemaal bootjes en een hele relaxte sfeer. Was met 2 Nederlandse meisjes (uit Eindhoven.. haha) en een jongen uit Nicaragua. Hebben daar in een hostel geslapen, dus was weer super gezellig. Veel leuke mensen ontmoet en op stap geweest, wat daar echt super was! Een club op het strand, livebandjes en heel de avond salsa en reggea dansen.. Ik hou ervan!

Ben nu net weer terug in Granada. Morgen weer aan de bak! Voel me hier al wel thuis.Gezellige familie en Granada is een heel gezellig stadje. Ze hebben hier een straat met allemaal barretjes en restaurantjes, dus daar ben ik regelmatig te vinden. Hoewel ik wel aan dit leventje begin te wennen, komen de meeste chico's hier toch wel mijn neus uit. Ik kan nergens lopen of ze beginnen te fluiten of dingen te roepen. Zelfs als ik na een middagje in het meer te hebben gezwommen een uur in de wind stink en het zeewier nog om mijn oor heb hangen, roepen ze nog 'I love you, gringa!´. VERMOEIEND!! Ze noemen hier iedereen die blank is gringa (ze bedoelen eigenlijk Amerikanen, maar wij zien er hetzelfde uit), wat eigenlijk een scheldwoord is, maar ok. Geen aandacht aan besteden!

Ik weet dat sommige van jullie al aan het aftellen zijn, maar ik baal toch wel een beetje dat ik nog maar 3,5 week te gaan heb.. Ik geniet nog maar extra van het zonnetje, het land en de mensen voordat ik mijn reisje doorzet naar NYC!

Muchos abrazos y besos!

Reacties

Reacties

Inger

Lief vriendinnetje!

Wat een verhaal weer....
Fijn dat je je zo goed vermaakt, maar let maar op he..... vind het maar eng!

En idd, ik ben al aan het aftellen :D:D:D

Love you en veel plezier ouwe zeewier-oor-gringa! xxx

marjolein

Gelukkig alweer opgelost, altijd vervelend zo'n misselijke beroving. Maar het is gelukkig allemaal vervangbaar en zo te lezen heb je het aardig van je af weten te zetten. Heb het fijn en laat de tijd los, dan duurt het lekker lang...XXX

JAC EN MONIQUE

Heeeeeee Schat,
Na al weken te slapen met je foto heb ik er nu de stem weer bij.
Wat een geweldige verrassing was dat toch.
Het verhaal is weer prachtig maar zoals ik al zei
een voordeel je komt met je schoenen en kleren weer thuis, wat natuurlijk wel balen is maarja dionne ze hebben het daar niet nodig balen balen (helaas geen nieuwe spullen door papa en mama te betalen)
Nee, je mag ze niet weggooien .
Je bent trouwens toch niet te bruin want de zon is hier weer ver te zoeken, en een zak is gemakkelijk over je hoofd te trekken.
Dikke kus , geniet er vooral nog van en tot snel

monique en jac + kids

papa en mama

Dag lieve dochter, weer heel wat meegemaakt. Je merkt wel, teveel zon is ook niet alles, krijg je een zonneallergie van! En lang leve skype, niet alleen een stem maar ook een mooi plaatje. Dikke kus,

Frans en Stefanie

Wat een verhaal...

Hoewel jij natuurlijk nog wel even wil genieten daar (zeker als je weet wat voor weer het hier is...) maar wij kijken er naar uit dat je weer terug bent!

Tot snel,
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active