Dionneopreis.reismee.nl

Extra stempel

Hola chico's y chica's!

Inmiddels ben ik in Nicaragua. Al viel het niet mee om hier te komen...

Maar heb eerst nog een paar dagen genoten in Puerto Viejo! Ondanks het minder leuke begin woensdagavond, wilde ik de dagen daar niet laten verpesten door zo'n (om met Inger's woorden te spreken) staatsmongool! Nadat ik was verhuisd naar het andere hostel had ik meteen de map met tours er maar eens bij gepakt en besloot om vrijdag voor een dagje naar Bocas del Toro in Panama te gaan! Ik dacht, waarom ook niet, ben er nu toch vlabij... In het hostel belde ze voor mij naar het reisbureau, maarer moesten minimaal 2 mensen deelnemen anders ging de tour niet door. Nu was er een vrouwtje uit het hostel dat ook wilde gaan, maar ik wist natuurlijk niet wie dat was. Ben de halve dag bezig geweest om iedereen in het hostel te vragen of ze wisten wie het was, maar helaas... Ik had de hoop opgegeven totdat 10 min. voor sluitingstijd van het reisbureau zij naar mijn toe kwam! Dus ik gerend naar het reisbureau en de volgende dag ging ik toch echt naar Panama! Maar voordat we aankwamen in het prachtige Bocas, moesten we eerst de grens over en dat valt toch niet mee. Costa Rica uitkomen gaat prima, maar Panama in is wat lastiger. Bovendien vragen ze 5 dollar om het land in te komen en weer uit te gaan, wat dus grote onzin blijkt te zijn. De mensen die dat vragen hebben daar een eigen kantoortje maar het is zo illegaal als iets. Maar ondanks dat doen alle agenten en militairen daar niks aan... Lekker corrupt! Na een kort ritje naar de zee stapten we daar op de boot. Bocas bestaat uit super veel eilandjes waarvan er maar 6 bewoond zijn en de officiele bevolking indianen zijn. Eerst voeren (zeg je dat zo moeders?) we naar de dolfijnenbaai waar ik heel wat dolfijntjes heb gezien. Daarna konden we snorkelen en dat was echt super mooi!! Koraalen vissen in alle kleuren en maten. Geweldig! Daarna gingen we verder richting Isla Bastimentos om te lunchen en even heerlijk op het strand te liggen. Wat een paradijsje hier!!! Helaas konden we maar een paar uurjes blijven omdat we op tijd weer de grens over moesten (ze sluiten daar namelijk om 18 uur... Moet niet gekker worden!). Maar zijn weer veilig terug gekomen in Costa Rica na een geweldige dag! 's Avonds op stap geweest met wat mensen uit het hostel en natuurlijk de rasta´s! Zaterdag moest ik weer terug naar San Jose, waar ik echt gruwelijk van baalde. Het was zo leuk in Puerto Viejo...

Om 11 uur had ik de bus terug, maar kwam pas rond half 5 aan. Op dat moment was het een gekkenhuis in San Jose. Heel centraal Amerika heeft op hetzelfde moment een week vakantie. Kunnenze hierhet Nederlandse systeem niet invoeren..?! Zoals julie begrijpen wilden een paar miljoen mensen tegelijk Costa Rica (en voornamelijk San Jose)uit via San Jose. Helaas had ik nog geenkaartje voor de bus naar Nicaragua en ook geen hostel geboekt. Ik heb 2,5 uur in een taxi gezeten die voor mij alle busmaatschappijen en hotels in de stad heeft gebeld, maar zonder succes. De eerste mogelijkheid om naar Nicaragua te gaan was op donderdag en het goedkooptste hotel was 100 euro per nacht. Uiteindelijk vroeg ik of hij me naar een internetcafe wilde brengen (waarvan er ook maar 1 open was in de hele stad) en daar heb ik maar een vliegticket gekocht naar Managua. Helaas een duur grapje, maar alle andere opties waren nog duurder en dan zou ik ook nog lesdagen missen in Granada. Uiteindelijk heb ik in Alajuela geslapen. Daar is het vliegveld en dat is redelijk dicht bij San Jose. Helaas was ik nog wat meer euro's armer door al die uren in de taxi en een niet zo heel goedkoop hotel... Maar goed.. shit happens!

Na 3 kwartier vliegen kwam ik gisterenavond dan toch aan in Managua, waar ik gelukkig opgehaald werd door iemand van de school. Die maakte me ook wel weer aan het lachen na de toch wat teleurstellende dagen, door met een bordje aan te komen met: Dionni Snuverinki. Na een uurtje kwam ik aan bij mijn familie waar ik werd ontvangen alsof ik er al jaren kwam. Iedereen knuffelde en kuste mij, maar dat is hier heel normaal haha. Vanmorgen eerste dagje gehad op school waar ik prive les heb. Dat is normaal niet zo, maar er zitten maar 4 studenten daar op school... Super goed voor mijn Spaans, maar wat minder gezellig. Maar gelukkig heb ik zo'n leuke familie! Ben vandaagmet school naar een pottenbakkerij geweest en heb zelf ook een poging gedaan. Weet alleen niet of mensen nog herkennen wat het had moeten zijn.

Zit nu op de stoep voor het huis met de familie en iedereen die even langskomt nog even aan het genieten van het lekkere weer en een smoothie. Life's good!!!

Dikke kus

Reacties

Reacties

Femke

Hej meis,

wat maak je veel mee en wat beschrijf je het heerlijk. Alsof we er een beetje bij zijn! Je hebt en zoveel gezien en meegemaakt, ben trots op je!
Kan niet wachten tot je volgende verhaal!

Liefs, Femke

jac en monique

Mijn dag is helemaal goed als je de verhalen op je werk leest ,oja al mijn collega's leven op dit moment mee.dus blijven schrijven.
Bellen lukt me nog niet ,ik weet niet wat die man in het spaans zegt ,waarschijnlijk heb je de telefoon uit staan.
Voor de rest heb je een vervelend leven hoor maar geniet toch maar (grapje)
dikke kus en een dikke knuffel van jac en monique

Het zal me lukken om je nog een keer te bellen

Jessica

He lieverd,

Wat een avonturen haha;) Jammer dat het je extra geld heeft gekost,maar wel fijn dat je toch nog volgens de planning in Nicaragua aan bent gekomen. Fijn dat je zo'n leuke familie hebt daar haha.

Ik kijk uit naar de nieuwe foto's. Spreek je snel weer:)

Dikke kus Jessi Snuverinki

marjolein

klinkt allemaal weer superavontuurlijk, vergeleken met daar is het hier echt hollands vlak voor pasen met van die vieze chocolade eitjes van de AH die toch op moeten!!!
Je mist er niets aan! Geniet lekker verderXXXXX

papa en mama

Ha Dionni Snuverinki, lijkt wel of je in Rusland bent.
Was weer een heel avontuur om in Nicaragua te komen. Fijn dat de familie zo leuk is.
Geniet maar van de smoothies, wij eten wel paaseieren.
Dikke kus

roy jansen

hey dietje!

heb je niet even in het water gelegen en een kunsje gedaan met de dolfijntjes? anders ben je voor niks op curacauo geweest.. haha maar wat een verhalen. leuk je ook even gesproken te hebben via de skype (K) heel veel plezier nog en PURA VIDA!XX

Deborah

hi lieve dion!

haha, ik vind het echt heerlijk om je verhalen te lezen.
Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, geniet er maar van. Ik ben jaloers!

veel liefs, xxxxxxxxx.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active