Dionneopreis.reismee.nl

Tarzan!

Hola!

Er is pas een week voorbij en heb alweer zoveel te vertellen! Dinsdagna school ben ik weer gaan surfen. Heb 's avonds weinig gedaan, want ben om 22 uur echt dood hier en had woensdag weer om 8 uur les.Er zit hier een Duitse jongen op school die kok is en woensdagavond voor iedereen die wilde ging koken. Helaas voor mij was zijn keuze gevallen op spaghetti bolognese dus moest ik weer aan de gallo pinto... 'S avonds ben ik nog gezellig cocktails gaan drinken met andere studenten. Donderdag wilde ik lekker uitslapen, maar dat is hier echt onmogelijk. Ik word wakker van een schreeuwend kind, een jankende hond (mijn familie heeft een chihuahua puppy gekocht) of een haan die denkt dat de ochtend hier om 4 uur begint. Kwam achteraf goed uit, want kwam erachter dat ik mijn huiswerk nog niet had gemaakt. Daarna heerlijk op de fiets naar school! Leen hier namelijkeen fiets van mijn familie. Toen ik 's avonds terugfietste was het al aan het schemeren en wat afgekoeld en ik moest denken aan de zwoele zomeravonden in ons kikkerlandje en voelde me op mijn fiets weer even helemaalhollands, totmijn gedachten bruut werden verstoord omdat ik bijna tegen een koe aanfietste die midden op de weg stond, er een leguaan overstak en ik over een riviertje met krokodillen moest... Ohja ik ben in Costa Rica!

Donderdagavond is het ladiesnight bij Tabanuco, een strandbar bijna naast de school (daar hebben ze heel goed over nagedacht). Alle studenten en tico's gaan daarheen, dus ook ik was uiteraard van de partij. Waar ze dan weer wat minder goed over na hebben gedacht is om op vrijdag om 8 uur les te geven en examens af te nemen. Maar ik ben er inmiddels achter dat je ook met een kater prima een 9,8 kan halen voor je examen. Vrijdag na school moest ik snel mijn spullen ophalen thuis omdat ik het hele weekend weg ging. Rond 13 uur reden we met een groep van 15 studenten, een gids en chauffeur naar La Fortuna. Dat is ongeveer5 uur rijden vanaf Samara. Daar zijn we 's avonds naar natuurlijke warmwaterbronnen geweest. Echt super mooi!!!! Het deed me een beetje denken aan de zwembaden van Center Parcs, maar dan groter en echt! Haha... Was een groot resort dus hebben daar heerlijk gezwommen en gegeten. Volgende ochtend om 7 uur ontbijt :( en daarna 1,5 uur hiken rond de vulkaan Arenal. Er ligt een tropisch regenwoud omheen dus zijn daar doorheen gelopen. Je kan niet te dichtbij komen omdat de vulkaan nog actief is. Er is sinds 2010 geen lava meer uitgekomen, maar dat kan wel gebeuren. Bovendien zijn de gassen dodelijk dus hebben hem van een afstandje bekeken. Ook leuk! Daarna richting Monteverde met de boot met een super mooi uitzicht op de vulkaan! We kwamen daar laat in de middag aan en hebben niet zoveel meer gedaan. Lekker uiteten geweest en slapen! Zondag was het ontbijt namelijk weer om 7 uur. Het mooiste van alles is dat je daar dan (ik iets later dan) 7 uur bent en vervolgens om half 9 aanrijd. Ik stoor me daar uiteraard niet echt aan, want ik heb de ticamentaliteit al in me haha.. Toen ging het eindelijk gebeuren... Slingeren door de jungle! De tour duurde 3 uur en we gingen met in totaal 15 kabelbanen door en over de jungle van Monteverde. Bij de eerst baan had ik toch wel wat kriebels toen ik zag dat je een paar 100 meter boven de bomen vloog, maar het was echt zo gaaf!!!!! Maar de laatste 2 banen waren toch wel het toppunt! Eerst een tarzanswing.. Je moest om een platform gaan staan en daar vanaf springen. Je maakt dan eerst een vrije val van 10 meter ofzo en slingert dan een paar keer op en neer (werkt als een soort bungeejump). Ik liet eerst 5 mensen voorgaan voordat ik eindelijk durfde haha.. Maar ik dacht.. het is nu of nooit! Ik ging daar vol spanning op het randje staan en 2 tico's maakte mij vast aan het touw. Ik moest een beetje gaan zitten en dan springen. Toen ik sprong riep 1 van die gasten kei hard: Nooooooo!!! Dus ik dacht FUCK!!! Zit dat ding niet vast ofzo..?! Niet dat ik nog iets kon doen want ik was al gesprongen. Later bleek dat ze mij gewoon zaten te fucken en dit een heel leuke grap vonden...... HAHA. De laatste kabel heette de superman en je moest op je buik aan een baan van 1 km lang! Beetje eng maar heeeeeel vet!!!!!! Heb daarna nog uren last gehad van de adrenalineboost maar dat was het meer dan waard. Daarna weer terug gereden naar Samara na een topweekend!

Gister begonnen de lessen weer en moest weer present zijn om 8 uur. Heel de middag liggen bakken in de zon met een paar 'vriendinnen'hier op school en 's avonds bleek het weer ergens ladiesnight te zijn. Weer een paar heerlijke cocktails gedronken en rond 1.30 naar huis.

Heb zo weer les, dus ga nu even mijn huiswerk maken. Zal zo snel mogelijk foto's erop zetten van het weekend!

Pura vida!!!!!!!!!! XXX

Reacties

Reacties

Marleen

Schat, weer een heerlijk verhaal! Je hebt het daar goed :)
En die foto's lijken wel uit een reisbrochure te komen...!
Heel veel plezier nog, gr van Pietertje.

Missss ypu! Xie

Jetske

Dionne! Wat schijf je heerlijk! Top om te horen/lezen wat je allemaal doet ookal ben je soms te laat.... hahahaha Laat ze maar zien wie Dionne is (9,8!!!!). Hier is het nog steeds hetzelfde, los van het feit dat de lente begonnen is mis je helemaal niets ;-). Have FUN chica!!! XX

Marielle Martens

Hoiiiii Dionne!!!!

Wat schrijf je toch leuk zeg!!! Ik kan me helemaal in jou situatie verplaatsen!! Leuk!
En wat doe je toch veel leuke dingen daar! Gaat je spaans met sprongen vooruit? En lukt het al een beetje met surfen?! Hihi
Hier gaat alles zn gangetje! Het is hier ook lekker weertje!
Succes op school! Ben benieuwd naar de fotos!

Liefs Marielle

Kim

Wat bende ook een heerlijk ding! Haha je hebt weer een avontuurlijk verslag op internet geplaats.. Dacht even dat ik in de jungle zat maar helaas, op KANTOOR!!! :(
Tis hier trouwens wel heerlijk lente weer, kijken we het bruinst is als je terug komt ;)


Genieten meis, LY!!!

Walter

Wat verschrikkelijk leuk om te lezen! En ja, dat land is wel wat anders dan Woensel-Noord natuurlijk!

pap en mam

We hebben al een heel verhaal gehoord natuurlijk, maar geweldig om het nog een keer te lezen. (Dat van die kater hadden we niet helemaal mee gekregen ha ha). Super dat je van die tarzansprongen hebt gemaakt. Pas op voor overstekende koeien! Dikke kus

Inger

Maat apparaat! Of moet ik je voortaan Jane de kamikaze piloot noemen?

Hahaha kicke verhalen zeg! Maar vond het nog leuker om je even te spreken! Mis jooeee!

Je schrijft wel echt heel leuk! Talent...

Xxxxx

marjolein

ik ben best een beetje jaloers.............

oma

Wat een leuke verhalen heb ik gelezen. Die kater en daarna naar school gaan, daar ben je al een ervaringsdeskundige in. Blijf lekker genieten, dit is de tijd van je leven! Dikke kus, oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active