Dionneopreis.reismee.nl

Eindelijk voet op Amerikaanse bodem!!

Hola todos!

Na een lange reis van 36 uur ben ik eindelijk in Samara, Costa Rica. 's Ochtends had ik het toch wel zwaar op Brussel. Toen ik de douane door was en de rest van de familie daar zag staan, vroeg ik me ineens af wat ik in godsnaam ging doen alleen.. Had er zo'n buikpijn van dat ik het liefst om wilde draaien. Moest ook echt rennen naar de wc want ook mijn darmen hadden last van wat 'gezonde spanning'. De eerste paar uur in het vliegtuig kreeg ik geen hap door mijn keel, maar eenmaal in Atlanta voelde ik me al veel beter. Daar kwam ik rond 14.15 plaatselijke tijd aan. Je komt daar duidelijk zomaar het land niet in. Moest mijn vingerafdrukken afgeven en ze maakten een foto van mij.. NICE. Ik moest daar een paar uur wachten dus heb met een heerlijke smoothie voor het raam geprobeerd wat zonnestralen op te vangen, want ook hier was het al super lekker weer.Ik heb mijn ogen uitgekeken daar.. Die Amerikanen zijn toch wel een apart volkje. Na een paar uurtjes wachten vloog ik door naar San Jose, Costa Rica, waar ik bij een gastgezin zou slapen. Iemand zou mij ophalen op het vliegveld en daar naar toe brengen. Had geen idee wie, dus was nog maar de vraag of ik diegene kon vinden. Maar toen zag een vrouw met een bordje Dione Snuporing, dus dat kon niet missen. Ik dacht eerst dat die vrouw mijn 'moeder' was, maar ze liet mij achter bij een oma van 98.. Die sprak uiteraard geen woord Engels en mijn Spaans was slechter dan verwacht, dus dat was super gezellig aan tafel. Gelukkig kwamen moeder en zoon snel thuis en die jongen sprak wel goed Engels. Gezellig gekletst en uiteindelijk ging ik pas om 23.30 slapen. Dat is bij jullie half 7 's ochtends, dus ik was echt dood. Wilde eigenlijk mijn klamboe nog ophangen, maar die jongen stelde mij gerust dat tarantula's en andere enge beesten alleen in de jungle zitten en niet in mijn slaapkamer :).

Na een kort nachtje een lekker ontbijtje gehad. Geen gallo pinto (THANK GOD), maar vers fruit en een tosti. Werd daar opgehaald en naar het busstation gebracht om daar de bus naar Samara te pakken. Ik moest daar 1,5 uur wachten dus wilde nog even de stad in (omdat ik erachter kwam dat ik mijn scheermesje was vergeten.. AAH!). Dat vrouwtje die mij had gebracht zei dat ik wel al mijn spullen op het station moest laten bij een bewaakte opslagplaats en alleen mijn portemonnee mee moest nemen onder mijn kleren. Ik vond dit nogal overdreven en wilde mijn spullen gewoon meenemen. Wat kon er nou gebeuren..? Maar ze bleef het maar zeggen en keek er behoorlijk ernstig bij, dus heb maar besloten helemaal niet meer te gaan. Dat vond ze heel verstandig haha.. Dat werd dus 1,5 uur wachten. Naast wat tico's en tica's zaten er een hoogblonde surfdude en nog een jongen in de hal. Ik ging daar gezellig tussenin zitten en die jongen bleek ook Nederlands te zijn. Hij kwam net aan vanuit 2 maanden Argentinie en Brazilie en gaat ook een paar weken taalcursus volgen in Samara. Was toch wel heel fijn om even Nederlands met iemand te kunnen praten. Om sowieso even met iemand te praten.. Na 36 uur van bijna geen communicatie kunnen jullie je voorstellen dat ik al redelijk psychotische symptomen begon te ontwikkelen.

Na 5 uur in een snikhete bus zonder airco, eindelijk aangekomen in Samara. Zat wel langs een super leuk meisje uit New York, die net een maand een yogacursus had gedaan in Puerto Viejo (aan de caribische kust van Costa Rica) en nu hier een cursus Engelse les geven ging volgen. Ze was van plan in Samara gratis yogalessen te geven dus dat ga ik zeker doen! Na wat sessies op het strand ben ik zeker helemaal zen. Op de talenschool werd ik opgehaald door het gastgezin waar ik de komende weken blijf. Super lieve familie met een doodvermoeiend kind van 2 die al 100 keer geprobeerd heeft mijn jurkje omhoog te trekken. Merkte ook hier dat het super moeilijk is om een gesprek te voeren. Ben dus maar op tijd naar bed gegaan. Sliep om 21.30 al.. Heerlijk zo'n jetlag! Moest namelijk maandag al om 7 uur op school zijn voor een mondelinge toets om mijn niveau te bepalen en mij in de juiste klas te plaatsen. Had daarna meteen les van 8 tot 12 dus 's middags lekker vrij! Heb eerst wat uurtjes op het strand gelegen en toen mijn eerste surfles gehad! Dacht al wat talent ontwikkeld te hebben door het snowboarden, maar dat was toch niet het geval. Ben in een uur tijd zeker 5 keer blijven staan en daarna vond ik het mooi geweest. Het is super leuk, maar zo vermoeiend om steeds te vallen haha.. Mag de surfplank de hele week gratis gebruiken dus heb gelukkig nog genoeg tijd om te oefenen. Daarna ook nog maar een uurtje salsales meegepikt op school. Veel studenten deden mee dus was heel gezellig. Nog fijn gekletst daarna en toen naar huis... Slapen!

Het is nu dinsdag en heb vanmiddag om 13 uur les. Nu jullie weer helemaal op de hoogte zijn ga ik heerlijk op het strand liggen en wat Spaans leren. Huiswerk hoort er helaas ook bij. Al is dat niet zo'n straf met 30 graden in je bikini en het geluid van aapjes op de achtergrond...!

Ik laat jullie snel weer iets weten!

Dikke kus!!!!!!!

Reacties

Reacties

papa Edwin en mama Liny

Ha meissie. Nou dat is een heel verhaal van de eerste dagen. Ik denk dat je wel wat Spaanse les kan gebruiken (of het woordenboek bij de hand houden). Over 2 weken vloeiend Spaans! Wij vinden 30 graden, surfles en salsadansen ook niet zo'n straf. Liefs, papa en mama

Jessica en Stijn

He schat,
Haha wat een verhalen al allemaal!Nog even oefenen met dat surfen hoor ik al wel;) Ik wil wel ruilen met dat huiswerk maken voor Spaans haha, ik doe het hier thuis op mijn kamertje;) Zon ze!

Dikke kus

Madelon

Hee chick,
haha wat een verhalen! Ben blij dat je het naar je zin hebt, en geniet maar van de zon de zee en het strand! wij denken aan je en missen, kijk alweer uit naar het volgende bericht:).

liefs je zusje

Femke

Hej meis,

Jeeetje... wat heb je het zwaar... leren in de zon en wilde dieren in de buurt. Nee, heb zeker heel veel medelijden met je! Ik begrijp wat je doormaakt!
Je hebt in een korte tijd al heel wat meegemaakt en er gaat nog zo veel meer gebeuren! Blijf vooral schrijven, dan blijf ik vooral volgen!

Dikke kus, Femke

Inger

Waaaaaaa schat! Hahaha wat een verhalen! Ik heb gewoon een traan over mijn wang. Super grappig! Maar ben ook zo blij om te lezen dat het goed gaat.
En een tosti?? HOPPA!
Als dat kind van 2 nog een keer aan je jurkje trekt gewoon meteen hamer-narcose "dat is normaal in Nederland" BAM!

Veel plezier daar!! Ik mis je wel al als een malle maaaaar da heurt erbij! ENJOY!

Adios amigo! X

marjolein

wauw wat een heerlijk verhaal meid, ik leef met je mee en dat doet me heerlijk aan de reis van Nienke en later die van Roos denken toen ik hen op de voet volgde. Zon met plezier en die surf plank, och, hier in Holland heb je daar toch niet zo heel veel plezier van later... XXX

Marielle Martens

Hoi Dionne,

Wat een belevenissen in 4 dagen.... maar super gaaf dat je dit doet!!! Op het begin is het even wennen maar ik denk dat je je snel aanpast aan de situatie en omgeving ;-) Je schrijft ook leuk :-)
Succes met je spaans en geniet van alles daar!!! Kijk goed uit!

Liefs Marielle

Kim

Heb je eerste verslag met BIGGG SMILE gelezen :D

Genieten meis!!!

X

Monique

Stikjaloers!!!!!!!!!!!!
Geniet van iedere seconde!
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active